måndag 23 mars 2009

Åter snö... Längtar bort...

Jaha, då har det kommit snö igen... Känns motigt när J är i soliga Miami, längtar verkligen dit! Vi var senast där i juli, då var Hugo bara 5 månader. Var nervös över resan då, men det gick hur bra som helst för båda barnen. Nej men det känns ok, jag skottar snö, & han badar i polen, rättvist, nej inte direkt. Nu hör det till saken att han inte är där på semester utan i arbete, men det är miljö ombyte & värme ändå. Så jag lider inte med honom för att han jobbar... Tur att det bara är en vecka han är borta. Här hemma får det somriga & romantiska i mitt liv denna vecka bli tulpaner & textilier med blommor i stället.




Tulpaner är bland de tacksammaste blommorna som finns tycker jag, står sig så länge & det finns hur många färger & modeller som helst. Kan det bli bättre...
Nu ska det lagas lunch här hemma, hoppas ni haft en skön helg & att ni får en bra vecka.
Vill ge en stor kram till alla ni som skrivit så snällt om Sune. Han har redan blivit accepterad i familjen & ska sitta med när vi äter, tittar på TV, & så klart sova tillsammans med de andra. Tycker det är så kul att Hanna verkligen älskar kaninerna, hon leker hellre med dem än med dockorna. Kanske får Hugo tillbaks sin kanin en dag, men för tillfället är hans kaniner hennes säger hon...
.



Y KRaMaR FRåN MiG Y


20 kommentarer:

Anna sa...

Hejsan!
Jag hittade precis hit! Kikar runt lite o ser mycket fint och massor av inspiration. Jag tänkte länka till dig ifrån min blogg, hoppas det är okej?! Hojta till annars!

Så söta kläder du gjort till kaninen.

Kram Anna

Dalafrun sa...

Ja håller me dej om att tulpaner är såå fina. Ja har övertalat gubben om att de ska finnas tulpaner hemma hela tiden :-)
Ja förstår att du skulle vilja va me gubben din i Miami. Är inte helt fel me värme,ja är så less på denna snö just nu :-(

Ha en underbar vecka

Kram/Sara

VITA NYANSER sa...

Vilka FINA bilder du visar! Jättefint vardagsrum! Ja, hu det är lite orättvist, bada i pool och här är det snö. Idag snöar det på ....ingen hejd på det hela.

Ha det bra!
Kram L-L

Gnistrande snö sa...

Åh vilka ljuvliga bilder du visar och vilket vackert ljus ni har!
Det där täcket/överkastet med rosor på blå botten är så fint.

I miami har jag aldrig varit men skulle gärna åka dit någon gång...
Min sambo är också bortrest, en vecka i Italien, där är det väl förståss inte så varmt som i Miami så här års men det är ju ändå skönt med miljöombyte, fast visst längtar jag tills han kommer hem :-)

Ha en fin vecka!

Kram
Katarina

Marits vita skrin sa...

Tack för idag älskade vän.
Har jag sagt hur glad jag är över att du är min vän.....

Kram kram

Anonym sa...

Oj här fanns de 3 nya inlägg (som jag inte sett) att gotta sej åt:) Alltid kul å läsa vad du skriver och du gör ju så fina saker!!! Kläderna till Sune var ju helt underbara!
Håller med om tulpanerna, det går att göra mycket fint med dom. Va snygga dom är dom runda förvaringslådorna..
Vi har äntligen frisknat till här igen, M va på dagis idag efter å ha varit hemma en vecka. Hon har haft feber å hosta, tydligen många som haft det.

Ha en bra vecka!

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också vilja vara i värmen nu. Vill ju inte ha mer snö. Så härligt vårinspirerade bilder du bjuder på.

Ha det bra!
Kramar Ullis

Bygatan sa...

Så fint du har det! Lyllos dig som har 3 ljuslyktor..hmmm
Qviltar är ju så fint överallt.

Ja nu blev det riktigt deprimerande med vädret som kom igår! Va kul att ha varit över till Miami, själv är jag väldigt flygrädd så jag kommer nog inte dit;-)

NICOLINAS BONING sa...

Jag slösar verkligen med tulpaner efter jul,och efter påsk är det slut med den blomman i butikerna.
Som tur är så kommer det andra härliga växter då:-)
Vilken lycka att ha 3 st vackra ljuslyktor. Varje gång jag har varit in till Gruvgatan13 i Falun så är dom slut.
Jag vet inte om det finns någon mer butik här i Dalarna som säljer dom...suck...
Hälsn/Birgitta

Smultronstället sa...

Förstår din ågren så himla kul e det ju inte att sköta allt själv, vet hur det är då jag var i samma sits själv när flickorna var små, klart att det funkar men sedan behöver man lite egen tid. Tur att solen lyser idag iaf och håller tummarna för att barnen håller sig friska den här veckan.

Kram M

Olivia sa...

Jätte fin blogg du har! Jag har hittat min insperations källa. Jag länkar till dig från min blogg. Jag kommer komma in hit för att uppdatera den dagliga insperationen. Alltså, varje dag!

KRAM // OLIVIA

Jenny sa...

Hej!
Jättemysig blogg jag kommer gärna tillbaka!
Sol och bad skulle vara härligt nu!
Det var vår och härligt här nere i Skåne förra veckan men nu.....snöar det!
Jenny

Vintage sa...

Ljuvligt vackra bilder! Kram susanne

Kullan Pullan sa...

Älskar tulpaner,tycker till och med om att lämna kvar de nedfallna blombladen nån dag på bordet, lite romantiskt på nåt sätt. Min gube har varit borta några dar nu i malmö där han "måste" genomlida härliga middagar och spakväll.Stackars...
Kram Paula

Marie sa...

Ljuvliga bilder, så vita och krispiga.
Ja usch och fy för snö, här har det också blivit vinter igen!!!!! Låter ju onekligen väldigt härligt att befinna sig i Miami.

Kram Marie

In my house sa...

Jäöttefina Tulpaner!
- Igår hade vi snö - idag skiner solen!!! hmmm, men den som väntar på nåt gott ----- =)

Stor kram å ha en gottig dag! j

Evas Bloppis sa...

Hur lyckas du ha tulpanerna vid liv ,mina vissnar innan de kommit hem i vasen .Jag har inte tur med dem :)
Jättegullig sida du har föressten .

Kramiz Ewa

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Lika härliga bilder VARJE gång!!! Underbart att få kika in här - jag blir på så gott humör & får massor med inspiration! Tack vännen!

Härligt med Miami! Skulle inte sitta ett dugg fel just nu kan jag säga. Är såå trött på snö...

Önskar dig en fin kväll!
Kram Jes ♥

mig & alice sa...

Hej vännen.

Oj...förstår att du är avundsjuk!!
Speciellt sedan det börjat snöa och blivit kallt igen här hemma.

Har du sett att Magasinet kommit in i butiken igen??

Tänkte bara tala om för dig ifall du vill ha lite vårlig inspiration :-).

Jaså, Hanna snodde Sune från brorsan :-).

Vad roligt att hon är så förtjust i dem :-).
Ha det så gott vännen.
Kraam
Melinda

Nettan sa...

Å vilka fina bilder! Ä oxå avis på din make som befinner sig i Miami! Hade varit perfekt nu när det här hemska bakslaget kom!!
Ha en bra helg!
Kram Nettan