fredag 14 november 2008

Julstrumpor...

Förra året sydde jag julstrumpor, det var riktigt kul, tänkte jag skulle hinna med att sy några nu i helgen... För snart är det ju advent...


Tycker det är så fint att hänga grankransar bak på stolarna, såg det i en butik som heter VITA RUMMET sen har jag sett att det i flera inredningstidningar... Mina är falska som ni ser men då behöver man inte oro sig för en massa barr varje gång man kommer åt dem... Men visst hade det varit mycket finare med äkta.

Älskar prickigt, det här tyget har jag köpt på Åhlens, tror att det finns fortfarande.

Vita kulor i matt & blankt kommer från samma affär. Vi har varit inne hela dagen & myst för ute har det regnat precis hela dagen... Varför kommer det inge snö... Vill så gärna att det ska bli vitt ute igen. Nu är det så mörkt å trist men det är perfekt för pyssel inomhus med gått samvete... Trevlig kväll på er.

YKRAMY

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har just kikat in och kollat hur ni haft det idag.Du är ju super duktig på att sy och pyssla..det blir världsfint.
Trevlig kväll på dig.

Kram Sofie

Dalatorpet sa...

Du gör väldigt mkt fint, trevlig helg

Malmkakan sa...

Hej! Vilken trevlig dalablogg! Jag har hittat hit för första gången...och det lär inte bli den sista.
Hälsningar från en annan dalabloggare

the Babyblues sa...

Jättefina strumpor! Själv är jag för lat för att sy egna ;).

Kram

Anonym sa...

Jättefina strumpor bruden, får man beställa en åt kusin vitamin? ;-). Du är jääteduktig, jag är imponerad! Kramis från faster Helena

Anonym sa...

Men gud vilka härliga julstrumpor. Jag har också sytt en, men känner nu att det var tur att jag inte la ut den med tanke på att det finns såna proffs som du=)
Idag har de ju kommit lite vitt på backen.. Det är väl borta om en timme men ändå. Kanske kommer mera? Hoppas iaf så att ungarna får leka i snön nån gång.

Smultronstället sa...

ÅÅÅ gud jag storknar...så fiiint med kransarna :-) och snygga bilder...ska bli roligt å se om jag kan få till några fina bilder med min nya kamera..

Må så gott vännen
Kram M

Marits vita skrin sa...

Superfina kransar vännen. Vi kanske ska ta oss en tur ut i skogen och plocka lite ris snart.

Kram kram