tisdag 30 september 2008

Ny vecka... Nya utmaningar.

Ja då var det ny vecka & redan tisdag, dagarna springer iväg. Måste berätta vad jag var med om i fredags. Jag & min vän var på utflykt till Mora för att hämta ett par stolar & besöka de underbara affärer som ligger efter vägen. Jag fyndade hi hi.
Jag hittade en liten utdragssäng till Hugo hos samma gubbe som hade stolarna & min vän fyndade en jätte fin byrå till hennes dotter. Återkommer med bilder på den sedan. Dock slutade våran resa lite abrupt då jag lyckades med att (tappa) bort min plånbok. Fy sjutton va jobbigt det är. Man blir att tänka många tankar. Surt är att jag hade tagit ut en större summa pengar i plånboken, åtminstone för en som är mammaledig. Ja, ja som en vän sa det är bara världsliga ting.
Å hon har rätt det kanske var så att något skulle hända mig & då blev det plånboken som försvann, det kunde vara något värre karma ni vet...
Idag anlände hösten bestämt, riktigt kallt & ruskigt så jag passade på att sy ett kvilltat täcke, när Hanna tittade på Lotta.
Uppkrupen i ett kuddhav på golvet med lillebror. De hade jätte mysigt, ville ta kort men kunde inte ta något för jag hade ingen kamera då.
Det är inte riktigt klart men tänkte visa er än då.


Utdragssoffan som ni ser i vårt gästrum köpte jag av Susanne på loppisen i somras, då var den ockra gul. Jag gjorde många finna fynd hos henne i somras som ni kommer att få se.

Ser ni vilken hemsk väv det sitter på väggen, den var aprikos när vi flyttade in nu är den iallafall vit & ska göras om nån gång i framtiden. Ja ni får titta på detaljerna på soffan istället.

Kommer ni ihåg skåpet i Hannas rum. Det köpte jag också hos gulliga Susanne & Alice.
Nej nu ska jag krypa upp i soffan & kolla på alla duktiga dansare i let´s dance.
Trevlig kväll på er.


YKRAMY

4 kommentarer:

Dalatorpet sa...

GUD vilken vacker säng just en sån jag vill ha !!!!! Avis

me and alice sa...

Hej!
Åh vad fin den blev hemma hos er!!!
Hi,hi ser att vi shoppat samma tyg och dynor. Fast jag hittade bara 2 dynor... Du hann nog före mig...*fniss*
kram och godnatt!!
/Susanne

mig & alice sa...

Hej du härliga.

Vadå division 5, pytts!!

Så vackra, härliga bilder du visar och en massa vill ha saker :-).

Här ska du minsann med på länklistan! Hit vill jag ju mera.

Tack för idag förresten, alltid lika roligt när du är in.

Hoppas din kamera mådde bra efter den mindre varsamma hanteringen, hihi.

Kraaam
Melinda

Lisa med hem sa...

Nu läängtar jag till tisdag :) Tror jag kommer att bli inspirerad. Ska bli skoj att ses och fy, det borde ha skett för läänge sedan. Vi hörs!

Kram Lisa